Als ik ooit... - Reisverslag uit Vlissingen, Nederland van Marrit Buteijn - WaarBenJij.nu Als ik ooit... - Reisverslag uit Vlissingen, Nederland van Marrit Buteijn - WaarBenJij.nu

Als ik ooit...

Door: Marrit

Blijf op de hoogte en volg Marrit

26 Oktober 2013 | Nederland, Vlissingen

Zo begon het allemaal toen ik tijdens het eerste jaar over de gang van de Haagse Hogeschool liep en de poster van Wereldstage Curaçao zag ophangen.
‘’Als ik ooit de kans krijg om stage te lopen in Curaçao, dan ga ik dat doen’’, flapte ik er enthousiast uit. Ik zag het al helemaal voor me, een dagje stagelopen en daarna nagenieten op de witte stranden met helder blauw water, in de ene hand een cocktailtje en de andere zonnebrand. Tja, zo gezegd, zo gedaan…

Nee, toch niet. Ik zou Marrit natuurlijk niet zijn als ik over deze keuze niet zou gaan twijfelen.
Eigenlijk ook niet zo gek.

Ben je lekker op vakantie en kom je ’s ochtends, net wakker en nog half slapend, je bed uit om heerlijk te gaan genieten van een Frans ontbijtje, schuift je vader, al tikkend met zijn vinger op een enorm artikel, de Telegraaf onder je neus. In grote letters lees ik: Stagiaires zijn hun leven niet meer veilig op Curaçao. Het artikel verder lezend, word ik ook niet vrolijker. Overdreven of is dit echt zo?
En alleen naar Curaçao gaan, volgens mijn studieloopbaanbegleider was dat echt wel iets voor mij. Dat betekent dus ook alleen 9 uur voor de eerste keer vliegen. Haha, nee dankjewel, ik wil wel graag een handje vast kunnen houden als we opstijgen. Gelukkig is daar klasgenoot Melissa. Melissa zocht een stage met zon, lekkere temperatuur en een Nederlandse taal… die keuze was niet moeilijk.
Ook heb ik hier hele lieve familie en vrienden die ik allemaal mee zou willen nemen. Ik ga ze zeker missen, maar hé we hebben tegenwoordig Skype, email, Whatsapp, Facebook. Bijzonder eigenlijk, zit je aan de andere kant van de wereld, kun je gewoon live meekijken naar de sneeuw die er valt in Nederland, terwijl je zelf op het strand ligt. (Oh, sorry…)

Woow, ik kan het gewoon niet voorstellen dat ik over een week naar Curaçao vlieg. Hmm… die zin klopt niet. Ik kan me niet voorstellen dat ik over een week ( waaah, dat is echt al heel snel!!) naar Curaçao vlieg, want dat het niet gewoon is, besef ik heel goed. Ik ben daarom ook dankbaar en heel erg blij dat ik dit kan en mag doen en heb er ontzettend veel zin in!!!

Mochten jullie nog langs willen komen, laat het weten he, ik heb nog wel een plekje vrij in het appartement!

Ik hou jullie op de hoogte van mijn avonturen daar!

Liefs,
Marrit

  • 26 Oktober 2013 - 23:08

    Adrienne:

    Jaaaaaaaa ik ga dit blogje volgen!! Wel veel posten he, ons niet vergeten hier! XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marrit

Derde jaars student Voeding en Diëtetiek en voor drie maanden stage lopen in Curaçao!

Actief sinds 13 Okt. 2013
Verslag gelezen: 333
Totaal aantal bezoekers 5420

Voorgaande reizen:

01 November 2013 - 24 Januari 2014

Stage in Curaçao

Landen bezocht: